2020. 8. 30. 12:50

2021학년도 EBS 수능완성 영어영역 영어 14쪽 1번

20049-0007

 

    The understanding problem is simply that humans are not really set up to hear logic. People, however, like to hear stories. The reason that people like to hear stories, however, is not transparent to them. People need a context to help them relate what they have heard to what they already know. We understand events in terms of other events we have already understood. When a decision-making heuristic, or rule of thumb, is presented to us without a context, we cannot decide the validity of the rule we have heard, nor do we know where to store this rule in our memories. Thus, the rule we are given is both difficult to evaluate and difficult to remember, making it virtually useless. People who fail to couch what they have to say in memorable stories will have their rules fall on deaf ears despite their best intentions, and despite the best intentions of their listeners. A good teacher is no one who explains things correctly, but one who couches his explanations in a memorable (i.e., an interesting) format.

* heuristic 발견적 방법   ** couch 표현하다

 

-----

* logic   논리적인 말, 논리(학)

* transparent   명백한, 토명한

* context   맥락

* relate ~ to ...   ~을 ...와 연관시키다

* rule of thumb   경험 법칙

* validity   타당성

* virtually   거의, 사실상

* fall on deaf ears   무시되다

* intention   의도

* format   형식

 

-----

The understanding problem / is simply / that humans are not really set up / to hear logic.

이해하는 문제는 / 간단히 말해 / 사람들이 설정되어 있지 않다는 것이다 / 논리적인 말을 듣도록

 

People, however, like to hear stories

하지만 사람들은 이야기를 듣는 것을 좋아한다.

 

The reason that people like to hear stories, however, / is not transparent / to them.

하지만 사람들이 이야기를 듣는 것을 좋아하는 이유는 / 명백하지 않다 / 그들에게

 

People need a context / to help them relate / what they have heard / to what they already know.

사람들은 맥락이 필요하다 / 연관시키도록 도와줄 / 그들이 들은 것을 / 이미 알고 있는 것으로

 

We understand events / in terms of other events / we have already understood.

우리는 사건들을 이해한다 / 다른 가선들의 관점에서 / 우리가 이미 알고 있는

 

When a decision-making heuristic, or rule of thumb, is presented to us / without a context, / we cannot decide the validity of the rule / we have heard, / nor do we know / where to store this rule / in our memories.

우리에게 의사결정하는 발견적 장법 즉, 경험 법칙이 제시될 때 / 맥락 없이 / 유라눈 규칙의 타당성을 결정할 수 없다 / 우리가 들은 / 또한 우리는 알지 못한다 / 이 규칙을 어디에 저장해야 할지 / 우리의 기억 속에서

 

Thus, / the rule we are given is / both difficult to evaluate / and difficult to remember, / making it virtually useless.

그러므로 / 우리에게 주어진 그 규칙은 / 평가하기 어렵고 / 기억하기 어려워서 / 사실상 무용지물이 된다

 

People who fail to couch / what they have to say / in memorable stories // will have their rules fall on deaf ears / despite their best intentions, / and despite the best intentions of their listeners.

표현하기를 실패한 사람들은 / 그들이 하고자 하는 말을 / 기억에 남는 이야기로 // 그들의 규칙은 무시될 것이다 / 그들의 최선의 의도에도 불구하고 / 그리고 청자들의 최선의 의도에도 불구하고

 

A good teacher is / no one who explains things correctly, / but one who couches his explanations in a memorable (i.e., an interesting) format.

좋은 교사는 / 여러 가지 것들을 직접 설명하는 사람이 아니라 / 기억에 남는(즉, 흥미로운) 형식으로 그의 설명을 표현하는 사람이다.

 

-----

  이해와 관련된 문제는 한마디로 말해 인간이 논리적인 말을 듣도록 별로 설정되어 있지는 않다는 것이다. 그러나, 사람들은 이야기를 듣는 것은 좋아한다. 하지만, 사람들이 이야기를 듣는 것을 좋아하는 이유는 그들에게 명백하지 않다. 사람들은 자신이 들은 것을 이미 알고 있는 것과 연관시키도록 도와줄 맥락이 필요하다. 우리는 우리가 이미 이해한 다른 사건들의 관점에서 사건들을 이해한다. 의사결정을 하는 발견적 방법, 즉 경험 법칙이 맥락 없이 우리에게 제시될 때, 우리는 우리가 들은 규칙의 타당성을 결정할 수 없고, 또한 이 규칙을 우리의 기억 속 어디에 저장해야 할지도 알지 못한다. 따라서 우리에게 주어지는 규칙은 평가하기도 어렵고 기억하기도 어려워서, 거의 무용지물이 된다. 자신이 하고자 하는 말을 기억에 남는 이야기로 표현하지 못하는 사람들은 그들의 최선의 의도에도 불구하고, 그리고 청자들의 최선의 의도에도 불구하고 그들의 규칙이 무시당하게 될 것이다. 훌륭한 교사는 여러 가지 것들을 정확하게 설명하는 사람이 아니라 기억에 남는 (즉, 흥미로운) 형식으로 자신의 설명을 표현하는 사람이다.

Posted by EduDay

 


본 블로그는 공정 이용(Fair-use) 원칙에 따라 운영됩니다. 본 블로그에 있는 정보는 비영리적·비상업적인 목적으로 사용되어야 하며 교육적이고 공익적인 목적으로만 사용해야 합니다. 공정 이용 원칙에 벗어나 비영리적이고 공익적인 목적에서 벗어난 이용은 금지됩니다.