2021학년도 EBS 수능완성 22쪽 1번
20049-0017
-----
The way in which people shape landscapes often relects the dominant culture. In a highly commercialized setting such as the United States, it is not surprising that many landscapes are seen as commodities. In other words, they are valued because of their market potential. Residents develop an identity in part based on how the landscape can generate income for the community. This process involves more than the conversion of the natural elements into commodities. The landscape itself, including the people and their sense of self, takes on the form of a commodity. Over time, the landscape identity can evolve into a sort of "logo" that can be used to sell the stories of the landscape. Thus, California's "Wine Country," Florida's "Sun Coast," or South Dakota's "Badlands" shape how both outsiders and residents perceive a place, and these labels build a set of expectations associated with the culture of those who live there.
출처: Jerry W. Robinson, Jr., Gary Paul Green, 2011, <Introduction to Community Development: Theory, Practice, and Service-Learning>, SAGE, p.38
-----
* reflect 반영하다, 나타내다
* dominant 지배하는, 지배적인, 우세한
* commercialized 상업화된
* identity 정체성
* generate 창출하다, 만들어 내다
* conversion 전환, 변화
* evolve 발전하다, 진화하다
* perceive 인식하다
* associated with ~와 관련된
-----
The way in which people shape landscapes / often relects the dominant culture.
사람들이 경관을 형성하는 방식은 / 보통 지배적인 문화를 반영한다
In a highly commercialized setting such as the United States, / it is not surprising / that many landscapes are seen as commodities.
미국과 같이 고도로 상업화된 환경에서는 / 놀랄 일이 아니다 / 많은 경관들이 상품으로 여거지는 것은
In other words, they are valued / because of their market potential.
다시 말해, 그것들은 가치 있게 여겨진다 / 그것들의 시장 잠재력 때문에
Residents develop an identity / in part based on how the landscape can generate income for the community.
주민들은 정체성을 발전시킨다 / 그 경관이 그 지역사회에 어람나 많은 수익을 창출할지에 기초하여
This process involves / more than the conversion of the natural elements into commodities.
이 과정은 포함된다 / 자연 요소를 상품으로 전환하는 것 이상의 것이
The landscape itself, / including the people and their sense of self, / takes on the form of a commodity.
경관 그 자체는 / 사람들과 그들의 자아의식을 포함하여 / 상품의 형태를 띤다
Over time, / the landscape identity can evolve / into a sort of "logo" / that can be used to sell the stories of the landscape.
시간이 흐르면서 / 경관 정체성은 발전할 수 있다 / 일종의 로고로 / 경관에 대한 스토리를 판매할 수 있는
Thus, / California's "Wine Country," Florida's "Sun Coast," or South Dakota's "Badlands" / shape how both outsiders and residents perceive a place, / and these labels build / a set of expectations associated with the culture of those who live there.
그러므로 / 캘리포니아의 와인 컨트리, 플로리다의 선 코스트, 사우스다코타의 배드랜즈는 외지인과 주민 둘 다 장소를 어떻게 인지하는지를 형성한다 / 그리고 이러엔 라벨은 형성한다 / 그곳에 사는 사람들의 문화에 관련된 기대치를
-----
사람들이 경관을 형성하는 방식은 흔히 지배 문화를 반영한다. 미국처럼 고도로 상업화된 환경에서는 많은 경관이 상품으로 여겨지는 것이 놀라운 일이 아니다. 다시 말해 경관은 그것들의 시장 잠재력 때문에 가치 있게 여겨진다. 주민들은 경관이 지역 사회를 위해 어떻게 소득을 창출할 수 있는가에 부분적으로 기초하여 정체성을 발전시킨다. 이 과정에는 자연의 요소를 상품으로 전환하는 것 그 이상의 것이 포함된다. 사람들과 그들의 자아의식을 포함하여 경관 자체가 상품의 형태를 띤다. 시간이 흐르면서 경관 정체성은 경관에 대한 이야기를 판매하기 위해 사용될 수 있는 일종의 '로고'로 발전될 수 있다. 따라서 California의 'Wine Country(포도주의 고장)', Florida의 'Sun Coast(태양의 해변)', 혹은 South Dakota의 'Badlands(악지)'는 외지인과 거주자가 모두 장소를 인식하는 방식을 형성하며, 이런 호칭들은 그곳에 사는 사람들의 문화와 관련된 일련의 기대치를 형성한다.
-----
소재: 상품으로 인식되는 경관
요약: 사람들이 경관을 형성하는 방식은 흔히 지배 문화를 반영하는데, 고도로 상업화된 환경에서는 시장 잠재력 때문에 생기는 가치, 즉, 지역 사회를 위해 어떻게 소득을 창출할 수 있는가에 기초하여 사람들이 경관의 정체성을 발전시킨다.
'기타 > 영어자료' 카테고리의 다른 글
2021학년도 EBS 수능완성 22쪽 2번 (788) | 2020.11.07 |
---|---|
2021학년도 EBS 수능완성 20쪽 Let's Check It Out (0) | 2020.09.15 |
2021학년도 EBS 수능완성 영어 18쪽 2번 (1) | 2020.09.05 |
2021학년도 EBS 수능완성 영어 15쪽 3번 (0) | 2020.09.02 |
2021학년도 EBS 수능완성 영어 14쪽 1번 (0) | 2020.08.30 |